maanantai 20. toukokuuta 2013

Äidin Onni 2 viikkoa..


Onni täytti 2 viikkoa!




 Hän on minun Onni- poikani. Ihan kirjaimellisesti pidän hänet tassun alla suojassa. Pesen ja puunaan, syötän ja nukun Onnin kanssa ja sitten taas pesen ja puunaan. Mamma sai lisää harmaita hiuksia minun superäitiyteni siivittämänä. Hoidan kuulemma vähän liiankin kanssa poikaani... joten mammankin tarvitsi sitten aloittaa hoitotoimet ... hoidetaan yhdessä.


 Onni on ahkera tissuttelija. Painoa kertyy edelleen 17-20g / vrk. Joskus on ollut päivä, että painoa on tullut vain 15g. Maitoa on riittänyt eikä mamman ole tarvinnut Onnille lisämaitoja juotella - minulle kylläkin päivittäinen pakollinen vesiannostelu! Tänään 2 viikkoisena Onni painaa 264g :)


 Ja syötön päälle pestään..


 ... ja pestään. Ei ihme, että olen saanut Onnin varpaisiin rikkeymää - no mutta, kun ne pitää pestä kunnolla ja kynnetkin kaipaa lyhentämistä. Mamma hössöttää, että varpaat tulehtuvat, kun nypin niitä. Esiin on kaivettu Betadinea ja Basibactia - peseehän mammakin varpaita tai mielestäni sotkee juuri hyvin puunanut tassukat puhdistusliuoksillaan. Eläinlääkärin ohje kuulemma. Höh, sanon minä ja putsaan ihan varmasti oman mieleni mukaan Onni poikani varpaat!


 Onni katselee jo pikkupesän reunalla suurta maailmaa. Onneksi nuo tassukat ei vielä kanna kunnolla, joten ei tarvitse ihan vielä pojan perässä juosta ja hakea takaisin pentulaatikkoon.


 Pian Onni kuitenkin uinahtaa kissamaisille unille. Ja minä kehrään tuutulaulun...




Ei kommentteja: